Jouw visie, missie en kernwaarden samenvatten in een visual

De visie, missie en kernwaarden is als het ware de DNA van je bedrijf, merk en organisatie. Dat wil je uitstralen en naar handelen. Dit is waar je voor staat. Ook het waarom, hoe en wat.
Hierdoor herkennen je klanten je, sluit het aan op hun behoeften en delen dezelfde gedachtengoed. Zij zijn immers je fans en loyaal aan je merk en je product.
Om dit vast te houden is het is ook van belang dat medewerkers in het bedrijf en de organisatie hiervan bewust zijn en daar naar handelen.

Wanneer je je medewerkers of klanten en relaties hiervan bewust wilt maken, kan een geschreven handleiding of onderbouwing alleen niet voldoende zijn.
Om dit op hun netvlies te zetten, kan het extra helpen om deze te visualiseren. Door ze beeldend te maken, worden ze in een oogopslag herkenbaar en krachtiger.

Creatief bureau vdS creatie zorgt voor een heldere verbeelding van jouw visie, missie en kernwaarden, het waarom, hoe en wat.

Voorbeeld van gevisualiseerde visie, missie en kernwaarden

vdS creatie brengt je visie, missie en kernwaarden in beeld

Hoe pakken we dit aan

Wanneer je jouw visie, missie en kernwaarden hebt geformuleerd, verdiepen we ons als creatief bureau hier in en bedenken we welke onderdelen belangrijk zijn om visueel te maken. Dit kan een letterlijke of metaforische verbeelding zijn.

Samen bespreken we vooraf de wensen en uitgangspunten, het doel ervan ofwel waarvoor je het wilt gebruiken.

Naast je visie en missie kunnen je kernwaarden allemaal gelijktijd zichtbaar zijn maar zijn ze ook afzonderlijk bruikbaar. Daarbij is het beste om de kernwaarden te beperken tot maximaal 5 pijlers.

Onze techniek is door middel van een op maat gemaakte illustratie en dat deze aansluit op je huisstijl. Dit kan onder andere in de form van een infographic, info-journey of bijvoorbeeld in de stijl van een filmposter.

Welk doel en hoe

Te gebruiken

  • In een marketingplan
  • Tijdens een conceptontwikkeling
  • Bij het inwerken van nieuw personeel
  • Bij het werven van personeel voor de juiste match
  • Bij een training over je internal branding
  • Om je klanten en relaties er over te vertellen
  • Om je leveranciers er van bewust te maken

Mediums

  • Op je website
  • In een (online) campagne
  • Op social media om nieuwe volgers aan je te binden en je betrouwbaar op te stellen bij je huidige volgers
  • In een presentatie op een beurs of tijdens een conferentie
  • Op een poster in de bedrijfskantine zodat ze elke dag zichtbaar zijn op een positieve manier
Jouw visie, missie en kernwaarden samenvatten in een visual

Voordelen

  • Een visual zet extra kracht bij een tekst
  • Geeft in een oogopslag aan wat het is
  • Blijft beter hangen

 

Ook je visie, missie en kernwaarden zichtbaar maken?

Kom in gesprek met creatief ontwerpbureau vdS creatie voor een creatieve oplossing!