Toegevoegde waarde van infographics

Complexe verhalen eenvoudig vertellen door afbeeldingen

Informatie uitleggen over een product of een bepaald onderwerp kan heel complex zijn. Ze bevatten soms lange teksten met moeilijk woorden. Dit kan veel eenvoudiger door beeldend je verhaal te vertellen in een infographic of in een info journey, met afbeeldingen, kleuren, iconen, getallen, woorden of korte zinnen.

Originele infographics met een goed verhaal en een mooi ontwerp zijn fantastische aandachtstrekkers.

vdS creatie Reclamebureau - infographic infographic visual design for LIQAL Infographic design - info journey in isometric style for LIQAL - vdS creatie creative agency in Breda VdS creatie is gespecialiseerd in Infographic design in isometrische stijl - Vinçotte Nederland VdS creatie is gespecialiseerd in Infographic design in isometrische stijl - Vinçotte Nederland Infographic design in isometrisch perspectief voor Meteor Systems door vdS creatie Reclamebureau in Breda Infographic design in isometrisch perspectief voor Meteor Systems door vdS creatie Reclamebureau in Breda Infographic design in isometrisch perspectief voor Meteor Systems door vdS creatie Reclamebureau in Breda Infographic design in isometrisch perspectief voor Meteor Systems door vdS creatie Reclamebureau in Breda Infographic design in isometrisch perspectief voor Meteor Systems door vdS creatie Reclamebureau in Breda

Zo wordt je verhaal in één oogopslag informatief en aantrekkelijk

Mensen onthouden plaatjes met een verhaal beter dan een lap tekst. ‘Een beeld zegt meer dan duizend woorden’ is zeker van toepassing op infographics!

Ons werk is om een heleboel informatie om te zetten naar meeslepende beelden. Ze zijn zeer geschikt om te delen op social media, je website of bijvoorbeeld in een presentatie of jaarverslag.
Toegevoegde waarde van infographics

Infographics gebruiken

Werkelijk ieder onderwerp en thema kun je vormgeven in een infographic. Ook voor jouw bedrijf. Je kunt zelfs prima het logo, lettertype, kleuren en de typische stijl van jouw organisatie gebruiken. Het vergroot je herkenbaarheid en hiermee je naamsbekendheid.

Je kunt met een passende infographic:

  • een bericht op social media illustreren
  • een presentatie verduidelijken
  • het jaarverslag kracht bij zetten
  • een workflow, productieproces of verwerkingsproces in beeld brengen door middel van een ‘info journey’
  • onderzoeksresultaten aantrekkelijk weergeven
  • data visualiseren
  • een handleiding visualiseren
  • plattegrond met een route
  • patent aanvragen illustreren
  • etc.

Aanpak voor jouw infographic

Met een infographic wil je (soms complexe) informatie op een heldere, compacte én aansprekende manier weergeven. Daarom besteden we in het ontwerpproces veel aandacht aan vorm én inhoud.

Infographic illustratie design - vdS creatie Reclamebureau Breda

We denken met je mee

vdS creatie bespreekt samen met jou een aantal punten die de basis vormen voor het ontwerp. We vragen, adviseren en luisteren goed naar jouw wensen.

 

1. Wat wil je bereiken met de infographic?

Illustreren
Wil je een saaie tekst leuk aankleden?

Overtuigen
Is het doel om een bepaald punt over te brengen op de lezer? Wil je aansturen op bepaald gedrag?

Informeren
Wil je iets op een aantrekkelijke manier laten weten of uitleggen?

Analyseren
Moet de lezer inzicht krijgen in getallen, cijfers of andere data?

2. Voor wie maak je de infographic?

Maak je de infographic voor een gericht publiek of voor een vakgenoot die veel weet van het onderwerp? Waarom verwacht je dat ze geïnteresseerd zijn in de infographic?

Hoe beter de doelgroep is afgebakend, hoe beter we een aansprekend verhaal kunnen maken voor je lezers of gebruikers.

3. Welke informatie laat je zien?

Het doel en doelgroep van de infographic bepalen mede welke selectie we maken uit alle informatie die beschikbaar is. Wat wil je per sé laten zien? Wat is noodzakelijk? Welke teksten zijn nodig om de informatie toe te lichten? Zo maken we een keuze in wat we in beeld gaan brengen, en in welke volgorde: de lijn van het verhaal

Ons advies is altijd om het vooral simpel en doeltreffend te houden. Het moet voor iedereen in je doelgroep te snappen zijn.

4. Wat is de hoofdboodschap?

Welke informatie moet blijven hangen of wat moet het meest duidelijk naar boven komen? Welke invalshoek kiezen we?

Onderscheid hoofdzaken van bijzaken. Laat je boodschap duidelijk en concreet zijn.

5. Statisch, interactief of animeren?

Waar gaan mensen de infographic tegenkomen, d.w.z. op welke manier ga je de infographic publiceren: online of op papier bijvoorbeeld?

Op de middenpagina van een brochure kun een infographic groot weergeven. Publiceren op het web biedt de mogelijkheid om de infographic interactief of geanimeerd maken. Geanimeerd, eventueel met voice-over en ondertiteling, via een online video of op een (tv) screen in een presentatieruimte tijdens een meeting.

Bekijk onderstaande video van een animerende infographic met voice-over en ondertiteling.
Klant: Meteor Systems

Ook je verhaal samenvatten in een infographic?

Ga dan in gesprek met vdS creatie voor een creatieve oplossing!